به نام تک ستاره عشقم

به وبلاگ ستاره زیبا خوش آمدید.

به نام تک ستاره عشقم

به وبلاگ ستاره زیبا خوش آمدید.

سبد سبزیجات

سبد سبزیجات ( باخمیر گل چینی)

مواد لازم برای خمیر:

- نشاسته آسیاب شده یک لیوان

–      چسب چوب، یک لیوان

–      آب، نصف لیوان

–      گلیسرین، 5/1 قاشق غذاخوری

–      آبلیمو، یک قاشق غذاخوری

–      وازلین بچه ( تیوپی)

–      رنگ روغنی نقاشی

–      یک تکه نایلون ضخیم

–   یک وردنه کوچک.

طرز تهیه خمیر

نشاسته و چسب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و کاملاً با هم مخلوط کنید. سپس مخلوط آب، گلیسرین و آبلیمو را به این مواد اضافه کنید و روی حرارت ملایم آنقدر ورز دهید تا به صورت خمیری یکنواخت در آید. روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه بغلطانید.

عکس شماره

2
عکس شماره 1

پس از حاضر شدن ، خمیر را به مدت یک ربع روی دستمال نخی بگذارید. تا خنک شود. حال به اندازه یک بند انگشت از وازلین بردارید و به خمیر اضافه کرده ، خوب ورز دهید تا صاف و یک دست شود. خمیر را در نایلکس بگذارید تا خشک نشود.

کاهوپیچ:

از خمیر یک گلوله جدا کنید و با رنگ زرد مخلوط کنید. نایلون ضخیم را روی سطحی صاف قرار دهید و با کمی روغن مایع سطح نایلون را چرب کنید تا خمیر به آن نچسبد. از خمیر زرد یک تکه جدا کنید و روی نایلون بگذارید نایلون را به روی خمیر برگردانید( شکل 1) وردنه را روی آن بغلطانید تا پهن شود. نایلون را باز کنید و با نوک کارد به حالت برگ کاهو روی آن خط بیندازید. ( شکل 2) با کارد شیارهایی در اطراف برگ بزنید. برگ را بردارید و دور آن را به حالت برگ کاهوی طبیعی چین بدهید. ( شکل 3) وسط برگ راهم به حالت برجسته به طرف بالا ، کمی با انگشت فشار دهید و برگ را کنار بگذارید. ( شکل 4) به این ترتیب حدود 10 برگ درست کنید.

عکس شماره

4
عکس شماره 3

از خمیر مقداری بردارید ( تقریباً به اندازه یک پرتغال متوسط) و با کمی رنگ زرد مخلوط کنید. برگها را با چسب چوب، یکی، یکی به دور این خمیر بچسبانید تا حالت کاهوپیچ شود. چسب را به قسمت داخلی پایین برگها بمالید. از خمیر یک گلوله کوچک بردارید و به زیر برگها بچسبانید. ( شکل 5) کاهو را کنار بگذارید تا خشک شود. سپس رنگ سبز را با کمی روغن مایع مخلوط کنید و با قلم موی شماره 4 روی تمام سطح کار را رنگ بزنید. ( شکل 6) با دستمال کاغذی روی رنگ را بکشید تا به حالت سایه روشن شود.( شکل 7)

عکس شماره7

عکس شماره6

عکس شماره

5
بقیه خمیر را با رنگهای مختلف، رنگ کنید و هویج، فلفل، قارچ ، سیر درست کنید و سبد سبزیجات را کامل کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
آزین چهارشنبه 23 اسفند 1385 ساعت 21:38

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد