به نام تک ستاره عشقم

به وبلاگ ستاره زیبا خوش آمدید.

به نام تک ستاره عشقم

به وبلاگ ستاره زیبا خوش آمدید.

آموزش شمع

آموزش شمع دو جداره (با گل خشک)

مواد لازم:

۱- پارافین معمولی و پارافین گل

۲- گلهای مصنوعی (پلاستیکی، بلندر، طبیعی خشک شده، صدف)

۳- فتیله آماده شده

۴- قالب یک شکل در ۲ سایز



این نوع شمع را می توان به روشهای مختلف درست کرد. در یکی از این روشها، از دو قالب استفاده می شود که ابتدا پارافین معمولی را آب کرده و پس از کار گذاشتن فتیله در قالب، پارافین معمولی را در قالب می ریزیم. پس از سرد شدن آن را به روشهایی که قبلا گفته شده از قالب جدا می کنیم.

در مرحله بعد با سوزن ته گرد گلها را به پارافین سفت شده وصل می کنیم و آن را پس از رد کردن فتیله از قالب سایز بزرگتر، پارافین گل را در قالب بزرگتر بریزید.

نکته) هرچه سایز قالبها به هم نزدیکتر باشد گلها بهتر دیده خواهند شد.







روش دوم) در این روش ابتدا سطح قالب را چرب کرده و آنرا از پارافین گل پر کنید و تا زمانی که یک لایه چند میلیمتری دور قالب سفت شود صبر کنید و بعد پارافینهای اضافه را از قالب خارج کنید. سپس فتیله گذاری کرده و گلها را (ترجیحاً مسطح تر و ظریفتر) به کناره داخلی قالب و روی پارافین سفت شده به آرامی بچسبانید. حال، پارافین معمولی را به آرامی درون قالب بریزید.

البته می توانید از برچسبهای شفاف در طرحهای مختلف برای تزئین روی شمعهای آماده شده خود استفاده نمایید

مواد لازم برای ساخت شمع های شناور

جام ترجیحاً به شکل لیوان یا کاسه
سنگ های تزئینی- پولک- مجسمه- گل های پلاستیکی- کریستال های ریز و ... که انتخاب هر کدام از اینها برای کار شمابه سلیقه شما بستگی دارد.
شمع آماده شده ترجیحاً متناسب با ظرف باشد
طرز ساخت:

ابتدا انتهای داخلی جام را با لوازم تزئینی گفته شده حدود ۲-۳ سانت پر می کنید (که قابل ذکر است اگر از گل یا مجسمه استفاده می کنید باید آنها را به وسیله چسب حرارتی یا مقدار کمی پارافین جامد در انتهای ظرف ثابت کرد که در صورت ریختن آب در ظرف غوطه ور نشوند) سپس ظرف را پر از آب کنید و شمعی که با پارافین جامد درست کرده اید را روی دهانه ظرف قرار می دهید (شمع نباید سنگین باشد و عرض آن با دهانه ظرف مشکل نداشته باشد)

دوستانی که درمورد اسید استئارین و زود آب شدن شمع اشان سوال کرده بودند از یادداشت ۱۹ آذر قسمت اسید استئارین استفاده کنند برای ساخت شمع در سایز 10 در 5 مقدار 5/ قاشق چایخوری اسید استئارین لازم است.

لیلا خانم خمیر عروسک سازی با خمیر گلسازی تفاوت دارد خمیر عروسک سازی باید لطیف تر باشد شما نگفتید از چه خمیری برای کارتان استفاده کردید بهتر است در خمیرتان از نرم کننده هایی مثل شیرپاکن یا وازلین استفاده کنید.

نظرات 1 + ارسال نظر
آدینه بوک شنبه 26 فروردین 1385 ساعت 09:11 http://www.adinehbook.com

بازاریابی اینترنتی ... هر کلیک 80 ریال ... به ما سر بزنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد